torstaina, marraskuuta 23, 2006

Paluu juurille edistyy.

Neuloin eilen illalla, aikaista herätystä uhmaten, toisen Endpaper-käsineen (peukalon joustinta vaille) valmiiksi. Olen siihen aivan ihastunut!


Kuva on epätarkka, mutta siitä saa kokonaiskäsityksen. Tällä kertaa olen myös tyytyväinen peukalokiilan lisäyksiin:


Pahus vieköön, kirjoneuleeseen voisi vaikka jäädä koukkuun! Olen katsellut ihmisten blogeissa kaihoten Nancy Bushin norjalaisia sukkia kirjasta Folk socks, mutta se on jäänyt haikailuksi. Nyt, kun olen vihdoin ryhtynyt tuumasta toimeen, voisin hankkia sen kirjan ja neuloa itsekin moniväriset sukat jos toisetkin.

Kirjoneuleeseen minulla on hassu suhde sikäli, että ensimmäinen varsinainen neuletyöni, koulussa tehdyt lapaset, olivat kirjoneuletta. Ihan yksinkertaista, pilkkuja vain, mutta kuitenkin. Sen jälkeen taisin ala-asteaikaan tehdä vielä hatusta temmatulla ohjeella lapaset, joissa oli kirjoneuleinen siksakraita, mutta sitten en muuta kirjavaa olekaan tehnyt ennen näitä käsineitä.

Harmittaa vietävästi, että kaikki neulontaurani alkupään lapaset ovat kadonneet, mikä minnekin. Koulussa tehdyn parin hukkasin viikossa, ja ne siksakraitaisetkin taisivat olla varsin vähän aikaa tallessa. Olisi niin hauskaa tutkia niitä kaiken tämän ajan jälkeen! Olin aikanaan ihan guru, omassa sarjassani muihin oppilaisiin verrattuna - koko syyslukukausi oli varattu lapasten tekoa varten, mutta meikäläinen innostui, otti ne kotiin mukaan ja sai ne valmiiksi muutamassa viikossa. Jälki oli käsittääkseni varsin hyvää ikääni ja kokemukseeni nähden, mutta siksi juuri haluaisin niitä tarkastella, että voisin verrata nykyiseen. Huoh.

Olisi pitänyt aloittaa lukiossa kapina. Kun TYK kerran on niin kovasti taideaineisiin ja ilmaisutaitoon panostava koulu, niin voisivathan ne opettaa käsitöitäkin. No joo, ehkä se olisi jo vähän liikaa yhdelle koululle. Mutta kuinka minä olisinkaan nauttinut, jos olisin saanut harrastaa koulussa luvan kanssa ja vielä saada siitä kurssejakin.

5 kommenttia:

villaa ylle kirjoitti...

Kivan näköiset kämekkäät mun väreissä. Ovat minunkin listalla:)

Anonyymi kirjoitti...

Hei, voisitko kertoa onko Louhisaaren lankavyyhdin vyötteessä mitään valmistajan yhteystietoja? Minä sain yhdestä väristä tehdyt lapaset, mutta langan vyöte on nyt piilossa, ja kovasti tekisi mieli kysellä mistä lankoja saisi ostettua tai mieluummin tilattua.

Outi kirjoitti...

Vyötteessä on puhelinnumero, johon soittamalla lankaa saa mitä luultavimmin tilattua. Olen nyt poissa kotoa, mutta kerron numeron heti kun pääsen sununtaina takaisin Turkuun.

Sari (saristitching) kirjoitti...

Perustitpa sitten blogin sinäkin :) Kiva juttu! Tosi kivat kämmekkäät.

Outi kirjoitti...

Krääh.

Kestipä tämäkin taas muistaa. Louhisaaren langan vyötteessä lukee Louhisaaren Kartano 21240 Askainen, Kaarina Ylhäinen 02-431 2515